Saturday, August 21, 2010

~ sabarlah duhai hati ~

السلام عليكم ورحمة الله
alhamdulillah 'ala kulli hal
~ syukur kerana masih diberikan ruang dan kesempatan bernafas di bumi Allah ~
syukur kerna masih diberikan ruang utk teruskan berpuasa sehingga hari ke-11 di saat ramai yg dah tak punya kesempatan itu tak kira sama ada syahid di jalanNya (mulianya kalian), atau yg maut di atas jalan lurus ciptaan makhlukNya ^_^ (na'uzubillah) atau sesiapa saja yg x punya kesempatan itu..

alhamdulillah dgn kesempatan yg diberikan, sempatlah anah mendownload beberapa video u-tube utk menambahkan koleksi video nasyid..
(ambil kesempatan kat rumah senior ada wifi ^_*)

ok lah, back to da topik; "sabarlah duhai hati"

Allahu akbar!!!
minggu ni terasa hari2ku dipenuhi dgn liku2 yg cukup mengundang resah mungkin, suka mungkin, sedih mungkin, kesal mungkin...
sungguhlah datangnya ujian itu dlm 3 bentuk iaitu ujian dlm kesenangan, ujian dlm kesusahan dan ujian dlm....? (adeh lupo den, cari nota balik dok tubik lak)
sabarlah duhai hati...
duk baca2 blog org, terjumpalah anah dgn satu kata2 ni, nice sgt;

 
‘Redhalah sahabat-sahabatku, ujian ini bukan satu bencana tapi nikmat yang perlu disyukuri bersama. Sesungguhnya, tidak sempurna iman seseorang itu melainkan dia diuji. Jadi, bersyukurlah jika diuji’.
dlm kesedihan hati, lafaz syukur kuucap di atas ujian yg datang.. waktu ujian yg terasa berat ni lah selalunya baru kita (anah terutamanya) nak muhasabah diri balik, uzlah sendiri, cari kesalahan diri atas segala kealpaan, nak menitis air mata n so on.. اللهمّ اغفرلنا ذنوبنا... lemahnya diriku..
buat sahabat2 tersayang yg sedang membaca tulisanku, maafkan anah..
(satu lagi kelemahan anah utk berdepan dgn beberapa org nak minta maaf bil lisan rasa berat je), kuharapkan mungkin dgn sms juga luahan ini moga diriku dimaafkan juga diampunkan Dia.. maaf teman, betul kata pujangga selalunya bila org tu dah tiada baru kita tahu dan sedar betapa berharganya dia pada kita, isk3..
buatmu temanku
egokah aku???
persoalan yg selalu bermain dlm kepala tp x terungkap dgn jawapan, ntahlah....

dalam kedinginan malam, nasyid ni yg x pernah penat dan jemu mententeramkan hati...

~ sunnah orang berjuang ~

"..........Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Tenang resah silih berganti
Inilah sunnah orang berjuang

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Dihiris dosa airmata
Siangnya bagaikan singa di rimba
Memerah keringat mencurah tenaga

Itulah sunnah berjuang ke jalan Allah......."

sahabat, mudah2an kita tergolong dlm kalangan mereka yg bergelar pejuang..
* syukran kepada pengirim nasyid ni *


 ~ mata da nak terpejam, selamat menjalani ibadah senyap ~
******** sabarlah dikau duhai hati ********

~ fikir, fikir, dan teruskan berfikir!!! ~

No comments:

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!

. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers