Wednesday, August 11, 2010

^_^ dia datang lagi ^_^

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اللهمّ صلّى على سيدنا محمد و على اله وسلّم

alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah....
rsenye masih belum terlambat utk anah mengucapkan ahlan wasahlan ya Ramadhan,
juga selamat meraikan dan mengihya'kan Ramadhanul karim buat semua muslimin dan muslimat, mu'minin wal mu'minat...
moga Ramadhan kali ni adalah Ramadhan yg terbaik buat kita, insyaAllah

hmmm dia datang lagi???
yeip, Ramadhan datang lagi!!!
alhamdulillah, syukur....
gembira sgt kerana masih diberikan kesempatan utk bertemu dgn Ramadhan kali ni 1431h..
syukur, sepanjang 2 malam Ramadhan ni Balai Islam Al-Muttaqin kat ipgku penuh
bukan setakat penuh tapi mampat!!!
alhamdulillah, jelas menunjukkan masih ramai sebenarnya yg inginkan Islam melalui penghayatan Ramadhan dan amalan2 yg dianjurkan Islam termasuk salah satu drpdnya mendirikan solat sunat tarawih..
alhamdulillah... huuu x dpt digambarkan betapa syukurnya di hati menyaksikan perubahan jelas ketara ni di balai Islam...
jemaah muslimat pd mulanya anah ingatkan cuma 8 saf memenuhi ruangan dlm balai, tetapi ghupenye saf dah melimpah sehinggakn ke ruangan luar, dekat dgn tangga kasut.. kat ruangan sebelah yg x pernah digunakan pun dah berfungsi, alhamdulillah...

syukur juga, dgn kedatangan Ramadhan mudah2an ukhuwah antara kami students IPGKDRI semakin kuat, atau paling kurang kenal laa sume..
mane x nya, dgn aktiviti sediakan makanan berbuka dan moreh sampai la tadarus Al-Quran dgn usrah (huu 2 taklifan diterima kali ni, Allahu rabbi bimbing aku... mudahkan segala urusan kami ya Rabb)
sesuai dgn nama 'Ramadhan madrasah tarbiyah', alhamdulillah kedatangan Ramadhan kali ni mudah2an membawa seribu satu erti buat kita dlm merealitikan hasrat @ matlamat kita utk kali ni... 
untuk anah, 'tinggalkan dan dapatkan sesuatu krna Allah' menjadi target..
huuu byk sebenarnya yg tersurat dan tersirat di sebalik target kali ni tp biarlah rahsia rasanya..
mudah2an walau bukan semua, tp sebahagian daripadanya dpt anah capai.. 
doakan daku teman!!!

"dia datang lagi"
huuu syukur juga kerana Ramadhan kali ni diberikan peluang utk mengenali beberapa lagi teman..
'kawan biar beribu'
moga ukhuwah yg terbina juga di dlm rahmatNya
x kira kawan lama atau baru, kita tetap bersaudara, "sesungguhnya umat Islam itu bersaudara maka damaikanlah anatara keduanya" 
sebagaimana hadis, maaf anah x igt matan juga sanadnya tp berbunyi lbh kurang;
doa Jibril menjelangnya Ramadhan: Ya Allah, abaikan puasa umat Muhammad apabila sblm masuk Ramadhan dia tidak melakukan 3 hal ini; 
1) memohon maaf kpd kedua ibu bapanya
2) tidak bermaafan dgn sahabat2nya
3) tidak bermaafan dgn org sekitarnya
maka Rasulullah pun mengaminkan doa tersebut sebanyak 3 kali

oleh itu, sementara masih punya kesempatan hidup w/pun dah masuk Ramadhan anah ingin sekali memohon jutaan malahan berbilion kemaafan kpd semua yg mengenali diri ini terutama
 kpd mereka yg berada di sekitar anah>> my family, roomate (husna yusoff) dan ex-roomates, dan semua teman2 sekelas especially to sumone yg pernah terasa hati dgn anah (ramai sgt sampaikan x terlist dlm ni ^_*) juga buat sahabatku syuhaidah sulaiman.. anah sayang korang!!! afwan kathir..

ok lah, utk pengisian kali ni, jom baca sesama.. sumbernya iluvislam.com ^_^
(mudah2an perkongsian rasa di atas juga membawa manfaat bersama)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ISTIMEWA RAMADHAN ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1)Berdoalah agar Allah swt. memberikan kesempatan kepada kita untuk bertemu dengan bulan Ramadan dalam keadaan sehat wal afiat.

2)Bersyukurlah dan puji Allah atas kedatangan Bulan Ramadan yang kembali diberikan kepada kita.

3)Bergembiralah dengan kedatangan bulan Ramadan.
4)Rancanglah agenda kegiatan untuk mendapatkan manfaat sebesar mungkin dari bulan Ramadan.

5)Bertekadlah mengisi waktu-waktu Ramadan dengan ketaatan.

6)Pelajarilah hukum-hukum semua amalan ibadah di bulan Ramadan.

7)Sambut Ramadan dengan tekad meninggalkan dosa dan kebiasaan buruk.

8)Siapkan jiwa dan ruhiyah kita dengan bacaan yang mendukung proses tadzkiyatun-nafs.

9)Siapkan diri untuk berdakwah di bulan Ramadhan.

10)Sambutlah Ramadan dengan membuka lembaran baru yang bersih.

sekian utk kali ni, syukran kathir 'alaikum

~ fikir, fikir, dan teruskan berfikir!!! ~

No comments:

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!

. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers