Monday, August 23, 2010

~ jika aku jatuh hati ~

بسم الله الرّحمن الرّحيم
 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
untuk entry kali ni, anah tak bercadang nak tulis panjang
just nak share salah satu koleksi video u-tube yg ada,
yuh hayati bersama, moga ada nasihat terselit di situ buat hati kita, insyaAllah..
*huu teringat tazkirah ustaz zaki mlm td slps 4 rakaat tarawikh;
dimulakan tazkirah dgn teka-teki;
dlm banyak2 nasi yg kita makan hanya satu nasi yg insyaAllah kekal,
nasi apa 2???
nasihat jawabnya..
orang putih cakap nasihat> now, see, heart
means sekarang kita lihat hati.. ^_^
antara lain point yg anah ingat ustaz ki ckp;
bersyukurnya kita kat Malaysia puasa 12 -13 jam je sehari, kat england dan beberapa tempat lagi, sampai 20 jam diorang puasa..
kat situ je dpt kita muhasabah balik kualiti puasa kita yg sekejap 2 nak banding dgn sahabat sahabiah kita di tempat yg disebut...
"Allahu rabbi, terimalah ibadah solat kami, puasa kami, doa2 kami serta hajat2 kami"..
moga2 kita tidak tergolong di antara mereka yg rugi, amiin..

~ ok lah, jom tengok video ~
videoYa Allah...
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu…

Ya Muhaimin...
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.....

Ya Rabbul Izzati...
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....

Ya Allah...
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...

Ya Allah...
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...

Ya Allah...
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...
 
Allahu rabbi, ketuk hati2 kami andai kami terleka jauh dgn cinta dunia, duhai Rabb Pemilik Cinta.. Amin... 

~ fikir, fikir, dan teruskan berfikir!!! ~

2 comments:

bibik said...

klu kte xcouple, Allah lah yang menjaga kte, Allah lah yang bertakhta di hati, tp skali kte couple, sglnye berubah.. hakikatnya kasih Allah kekal abadi.. moga kte semua bertemu jodoh dengan Pencinta Ilahi...

safanah adnan said...

thanks bibik... ^_*

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!

. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers