Monday, March 15, 2010

~ bila kan kurasa zaman keGEMILANGan Islam??? ~

Assalamu'alaikum.. wuhuhu lamenye rase tak mengupdate bl0g ni.. emm untuk entry kali ni, rasanya sangat bertuah bagi anah sebab hajat nak p0st tajuk ni dah lame ade tapi tulah, kat h0stel ipg wifinye kurang mengizinkan utk anah letak vide0 dari y0utube ni..

Dunia Baru Islam
Album : Antara 2 Cinta
Munsyid : The Zikr
albumnye dah ade, sape nak pinjam bolehla mintak kat anah.. cume vide0 xde, jadi terimalah:


Masih basah kenangan indah
Zaman cemerlang era gemilang
Ketika Rasul ada di sisi
Para sahabat mentadbir bumi


Zaman nubuwwah era khulafa'
Islam laksana api yang menyala
Menerangi teman dan juga sahabat

Bahang panasnya membakar lawan

Di celah itulah

Kami mengatur langkah

Membina sebuah thoifah
Di sini bara
Tak pernah padam
Digenggam kukuh sebuah azam

Ayuhlah para mujahid
Ayuhlah para mujahidah
Kita tinggalkan zaman fitnah
Agar tertegak kalimatullah Agar terbangun.....
Dunia Baru Islam

hmmm terngiang2 cakap alfadhil ustaz hassan latif waktu kuliyah maghribnya kat surau rumah anah baru2 ni.. huu bila eh kan kita rasa zaman2 kegemilangan Islam macam waktu zaman Umaiyah, Abassiyah, Uthmaniah.... emm zaman penaklukan Islam di mana Rasulullah sendiri sebagai ketua juga pemimpin p0litik terbaik dunia, zaman Khulafa' Rasyidin...
"Ayuhlah para mujahid, ayuhlah para mujahidah, kita tinggalkan zaman fitnah, agar tertegak kalimatullah, agar terbangun..... Dunia Baru Islam"


اللّهمّ أتينا ما اأتيت عبادك الصالحين
Allahumma aatina ma aataita 'ibadakas s0lihin

~ fikir, fikir, dan teruskan berfikir!!! ~

No comments:

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!

. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers