Sunday, February 28, 2010

~ sEdArLaH kiTa ~

Assalamu'alaikum.. biiznillah alhamdulillah anah masih diberi kesempatan utk menupdate bl0g utk kesekian kalinya, m0ga usia kita yg da berlalu dan akan datang akan thabat dlm perjalanan mencari cintaNya.. amiin..

emm utk entry kali ni anah belum bercadang utk menyambung cket penulisan brkaitan tajuk kuliyah maghrib yg anah dengar kelmarin, tp insyaAllah entry akan datang anah akan sambung..

berbalik kpd tajuk entry anah kali ni, m0ga kita sama2 ambil iktibar dri apa yg akan anah sampaikan yg juga merupakan 'f0rwaded massage' utk anah, insyaAllah.. kalau ada dri kalangan yg dah tahu mahupun sedar akan 'kejadian' ni, m0h jadikan entry kali ni sbgi peringatan; "fazakkir fainna zikra tanfau'l mukminin..", dan buat insan yg baru nak tahu macam anah ni, yuh jadikan sbgi satu ilmu baru juga sebagai amaran kpd kita hambaNya.. insyaAllah

>>f0rwaded massage<< ~ renungkan; 27/11/09- 'eidul adha, 18/12/09- tahun baru hijriah 25/12/09- hari natal 26/02/10- maulud nabi 10/09/10- 'eidul fitri 1431h ~~ kesemua peristiwa yg disenaraikan jatuh pd hari jumaat ~~~ renungkanlah!! di dlm Al-Qur'an Allah tlh menyebutkan bhw KIAMAT terjadi pd hari JUMAAT!!! ~ juga, nuzul quran dijangka pd 27/08/10 (jumaat), 05/11/10 perayaan deepavali bg yg indianya (jumaat), 15/01/10 gerhana matahari juga pd hari jumaat >> s0, adakah kita sudah bersedia?? itu pers0alan yg ditinggalkan drpd penulis sebenar msg ni..
>> adakah kiamat sudah hampir???
>>> utk makluman; terdapat di dalam kitab2 lama yg menulis jika tahun baru hijriah jatuh pd hari jumaat maka akan berlaku suatu mala petaka yg dahsyat pd tahun tersebut.. (asif anah x sediakan buktinye tapi yg pasti insyaAllah mudah2an sebagai peringatan kpd kita).... emm buktinye bermula di Haiti dan sekarang di USA malapetaka salji turun cukup teruk, banjir di Portugal, dan sebagainya yg kadang2 tidak tercapai akal kita..
>>>> namun masih ramai yg tidak insaf.. maka perbanyakkan AMALAN dan TAUBAT..



((ud'uuni astajib lakum))

~ fikir, fikir, dan teruskan berfikir!!! ~

No comments:

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!


. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers