Wednesday, June 2, 2010

~ Dia sebaik-baik perencana ~

السلام عليكم ورحمة الله

بسم الله الرّحمن الرّحيم.. حسبي الله لا اله الاّ هو عليه توكّلت وهو ربّ العرش العظيم

amiin, amiin, amiin... Alhamdulillah tanggal 27 mei 2010 secara totalnya anah dan teman2 se-ipg keseluruhannya dah berjaya menempuh saat2 penting kami dlm menjawab soalan exam... tapi untuk sem ni je la (huu baru sem 2, ag 9 sem nak tempuh exam, insyaAllah..)
"penolongku ialah Allah, kepada-Nya jua aku berserah dan Dialah yang memelihara Arasy yang besar"
~ doakan result kami binnajah ye ^_^,, ~

hmm back to topik...

"doa segera antum ikhwah..* kapal kemanusiaan Mavi Marmara
ditembaki oleh helikopter Israel...
3 orang syahid, 30 terluka, dan korban bertambah...
'we have critically injured people here.
we need help.
do not fire on us, we are civilians..'
masih ditindasi, mereka menembak anggota Kafilah dari helikopter..
sebar dan doakan Qunut Nazilah"

"sebarkan kpd seramai mungkin yg dikenali utk
solat hajat dan doa SEKARANG JUGA.
Israel laknatullah telah menyerang konvoi LL4Gaza
di Perairan Gaza sekejap tadi,
kapal Mavi Marmara telah ditembak gn helikopter
menyebabkan 30 orang syahid
dan 80 yg lain cedera.
kapal tersebut yg dinaiki oleh relawan kita.
mohon moga Allah membantu relawan di Gaza skrg ini...
'IHZIMHUM WANSURNA ALAIHIM'..
kirimkan doa buat mereka saudara2ku!!!"

Allahu akbar!!!!

ni 2 drpd berbelas message yg anah dapat drpd sahabat2..
syukran 'alaikum atas perkongsian bersama..
moga tiap sms yg diforward dan disampaikan menjadi salah satu sumbangan kita
walaupun tak berkesempatan utk ke sana bergerak atas landasan
seorang relawan juga mujahid agama..
mudah2an dgn doa yg dikirim insyaAllah niat mereka dipermudahkan jalan oleh Allah..

teristimewa buat para waris juga balu relawan2 yg syahid, ingatlah;
janji Allah, dari surah al-Baqarah ayat 154:
"Dan janganlah kamu mengatakan terhadap orang-orang yang gugur di jalan Allah, (bahwa mereka itu ) mati; bahkan (sebenarnya) mereka itu hidup, tetapi kamu tidak menyadarinya."

walau pahit juga sedih bila kehilangan seseorang yg kita sayang
ingatlah janji Allah tu pasti..
ganjaran hebat menanti mereka yg bekerja di atas jalanNya..
insyaAllah,
mudah2an tiap langkah kita ada nilainya walau dgn cara apapun kita bergerak..
Alhamdulillah 'ala kulli hal,
hari ni (2 jun 2010) tgk berita dimaklumkan relawan2 yg ditahan termasuk 12 drpd Malaysia
telah dibebaskan slps ditahan pihak zionis laknatullah..
mudah2an langkah kaki para relawan kita mendapat ganjaran setimpal dr sisi Dia Yang Agung..
kama qala Ta'ala fi Quranil Karim;
min surati Ali 'Imran 3:54...
"Orang-orang kafir itu membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya"

"wallahu la tukhliful mi'ad".. ISLAM PASTI MENANG!!!!
oleh itu, yuh sesama kita baca dan aminkan doa yg dibacakan khas oleh Syeikh Misyary al-Afasy..
sumber doa dan video boleh tengok sesama kat cni, insyaAllah sesama sebarkan..
####### doa bersama ########
DOA UNTUK GAZA

hasbunallahu wa nikmal wakil
ya zal jalali wal 'izzah Allahumma anqizil muslimin fi ghazzah Allahumma kun lahum 'aunan wa nashira
Allahumma robbana 'azza jaruka wa jalla tsana'uka wa taqaddasat asma'uka
Allahumma la yuraddu amruka wa la yuhzamu junduka

Subhanaka wa bihamdika
Allahumma 'alaika bil yahudiz zolimin
Allahumma munzilul kitabi mujriyas sahabi hazimil ahzabi
Ihzimhum wa zalzilhum

Allahumma arina fihim 'aja'iba qudratika qatalatar rusuli wal anbiya'i zolamatal 'uzzalil abriya'i
Allahumma Harriril muslimina fi Ghazzah Ya zal jalali wal 'izzah
Allahumma fukka asrahum wasyfi maridhahum waksyif kurbatahum

Allahumma baddil khaufahum amna ya zal jalali wal 'izzah Allahumma a'izzal islama wal muslimin wa azillasy syirka wal musyrikin wa dammir a'da'ad din wahmi hauzatal islami wajma' kalimatal muslimin 'alal haqqi ya rabbal 'alamin

Allahumma anjil mustad'afina minal muslimina fi kulli makanin Allahumma ashlih ahwalal muslimina fi filasthini wa fil 'iraqi wa fi kulli makanin
Allahumma allif baina qulubihim wahdihim subulas salami wa akhrijhum minaz zulumati ilan nuri ya zal jalali wal ikrami wal 'izzah

Terjemahan
DOA UNTUK GAZA

Cukuplah Allah bagi kami dan Dia sebaik-baik Pelindung. (2 kali)
Wahai Tuhan yang mempunyai kehebatan dan keagungan (2 kali)
Ya Allah! Selamatkan umat islam di Gaza. (2 kali)
Ya Allah! Jadilah Engkau bagi mereka sebagai Penolong dan Pembantu. (2 Kali)

Ya Allah, Tuhan kami! Akan mulialah jiranMu dan agunglah kepujianMu dan sucilah nama-namaMu
Ya Allah! TakdirMu tidak dapat ditolak dan askarMu tidak dapat ditewaskan Maha suci Engkau dan dengan kepujian bagiMu
Ya Allah! Kami serahkan kepadaMu untuk menghukum Yahudi yang zalim.

Ya Allah! Tuhan yang menurunkan kitab suci, yang menggerakkan perjalanan awan, yang mengalahkan tentera Ahzab (Khandaq).
Ya Allah! Kalahkan mereka dan goncangkan mereka
Ya Allah! Tunjukkan kepada kami hukumanMu ke atas mereka dengan satu keajaiban KekuasaanMu, terhadap (Yahudi) pembunuh2 para Rasul dan Nabi, penzalim2 pihak yang tidak bersenjata dan tidak melakukan kesalahan.

Ya Allah! Bebaskan umat islam di Gaza, wahai Tuhan yang mempunyai kehebatan dan keagungan
Ya Allah! Pecahkan rantai gari mereka dan sembuhkan pesakit mereka dan hilangkan bala bencana yang menimpa mereka.
Ya Allah! Gantikan perasaan takut mereka menjadi perasaan aman damai, wahai Tuhan yang mempunyai kehebatan dan keagungan.

Ya Allah! Muliakan islam dan umat islam. Hinakan syirik dan golongan musyrikin. Hapuskan musuh agama. Berilah perlindungan kepada kelompok islam. Satukan kalimah umat islam di atas kebenaran, wahai Tuhan semesta alam.
Ya Allah! Selamatkan golongan tertindas dari umat islam di setiap tempat.

Ya Allah! Baikilah keadaan umat islam di Palestin, dan di Iraq dan di setiap tempat.
Ya Allah! Satukan antara hati-hati mereka, tunjukkan kepada mereka jalan-jalan keselamatan, keluarkan mereka dari kegelapan kepada cahaya, wahai Tuhan yang mempunyai kehebatan dan penghormatan dan keagungan.

~ amin Ya Allah, perkenankan doa2 kami ~

~ fikir, fikir, dan teruskan berfikir!!! ~










3 comments:

Pacifist said...

Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

محمد حذوان بن حميدان said...

semoga ALLAH terus mmberikan kekuatan dan ruhul jadid kpd seluruh umt ISLAM dn dri kte trutamenye dlm mndepani segala khianat musuh2 ISLAM..amin

-cik.dyanabahri- said...

Hmm.
Islam akan menang soon.
InsyaAllah.
Sedih sgt tgk org2 Islam yg mahu beri bantuan tp mati ditembak dgn kejam oleh tentera Zionis.
Jahatnye mereka

Thnx for the doa.

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!

. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers