Friday, January 8, 2010

~ eNtaH kEnApA, aKu x taHu…~

Entah kenapa, aku xtahu…

Saat lidah mula membaca surah al-fatihah di kala s0lat isya’ td

Hatiku tiba2 teringatkn dirimu…

lantas selepas isya' kubangun tunaikan ba'diah isya'..

walau sehingga kini kumasih belum istiqamah menunaikannya..

tp dek teringatkan pesan s0rg lctrerku agar xlupa d0aknmu,

kugagahi juga...

Entah kenapa,

Masih kurasa pelukanmu sblm aku meninggalkn rumah,

Sblm diri melangkah meninggalkan negeri kesayanganku..

Demi sebuah amanat lain..

Pesananmu kala itu walau xcukup kuat

Tp dpt kudengari sebak getar suaramu…

Entah kenapa,

Dulu kurasakan cakapmu byk y membuatkan diriku jd termangu,

Dek penatnye dengar nasihat2,

Tp aku xtahu betapa suatu hari kupasti akan merindukan dirimu..

Walau dlm masa s0latku……!!

Entah kenapa,

Di saat itu baru kusedari,

Insan sepertimu amat istimewa di hatiku..

Saat kudengar bicara dan kesalanmu yg buat diriku jd btul2 berteleku..

Menangis selalu…

Entah kenapa,

Sangatlah cemburu kurasa saat dirimu memuji yang lain

Namun bisa membuatku jd bangkit

Untuk turut jd yang terbaik di matamu demi sebuah keredhaan…

Namun, aku sedar siapa diriku…..

Entah kenapa,

Aku xtahu……..

Walau punya cita murni itu

Jarang skali kucuba untuk membuatkan dirimu bahagia

Itu yang kurasa…

Namun dirimu jarang bangat nak memperkecilkanku,

Cuma nasihat, nasihat, dan nasihat yang diberi…

Walau kutahu sedihnya dirimu melihatkanku yg selalu x memenuhi keinginanmu..

Itu yang kurasa,

Yang tersimpan di hatimu xsiapa tahu……

Entah kenapa,

Saat ini kusangat rindukan dirimu..

Suaramu….

Bebelan nasihatmu…

Namun………………..

Aku xtahu,

Kenapa ya mulutku begitu payah untuk meluahkan y sebanarnya

‘aku sayang pada dirimu, mak..’

Buatmu makku juga ayah kesayangan….

Belaian Ibu

Album : Damai
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com

Tertanam naluri keibuan amat mendalam
Di jiwa insan yang mendambakan kebahagiaan
Oh ibu

Di bahumu tergalas beban
Perjalananmu penuh rintangan
Kau titipkan kasih sayang
Sejujur pengorbanan
Tak ku nafikan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Kau insan penyayang
Betapa ku merindu
Lembutnya belaian ibu
Membuatku terlena

Di wajah terlukis tenang
Debar di dada kau rahsiakan
Ku pastikan dikau aman
Dikurnia sejahtera
Tak ku lupakan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Tiada aku tanpa ibu
Hanya (kau) satu didunia
Bertakhta dikau dijiwaku
Kau lah ibu yang tercinta

Kau insan pengasih
Betapa aku mengharap
Hadirnya restumu ibu
Membawaku ke syurga

Bersemi belaian kasih sayang nan berpanjangan
Darimu insan yang mendoakan kebahagiaan anak-anakmu
Oh Ibu


syukran jiddan mak, ayah!!!!

~ fikir, fikir, dan terus berfikir!!! ~

No comments:

(= dAMba reDHaMu =)

اللّهمتختم لنا بحسن الخاتمة ولا تختم علينا بسوء الخاتمة, يا أرحم الراحمين

!!! RuHuL MuJahAdaH !!!


. : baca juga jom : .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khairul kalam

* Ya Allah, jangan Kau pesongkan hatiku selepas Kau berikanku petunjukMu *

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers